onsdag 30 maj 2012

Holland America Line och Seabourn gör storsatsning i Sverige

Holland America Line och Seabourn tillhör premium- samt lyxsegmentet inom kryssningsbranschen. Målet är nu att attrahera fler nordbor till rederiernas eleganta kryssningsfartyg med ett dedikerat säljteam för Norden som leds av Pascal Driver och Nathalie de Ridder.



Affärsutvecklaren Pascal Driver har tidigare arbetat med den belgiska marknaden men kommer nu även ansvara för den nordiska marknaden och besöka Sverige, Danmark och Norge regelbundet. Till sin hjälp har han assisterande affärsutvecklaren Nathalie de Ridder som kommer att arbeta från rederiets Rotterdam kontor. Tillsammans ska duon stödja det nordiska säljteamet rörande marknadsförningsfrågor, events och mässor. Teamet rapporterar till försäljningschef Nico Bleichrodt.
Nico Bleichrodt, tidigare försäljningschef för Nederländerna har nyligen befordrats till försäljningschef för Nord- och Centraleuropa för Holland America Line och Seabourn. Nico kommer att ansvara för att övervaka och leda försäljningen i Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Tyskland, Schweiz, Österrike, Danmark, Sverige, Norge, Finland och Island.
”– Kryssningar har en mycket stor tillväxtpotential i olika segment på den svenska marknaden. Seabourn har exempelvis enbart sviter ombord sina mindre kryssningsfartyg och Holland America Line är en av de elegantaste kryssningsupplevelserna som leder utvecklingen av nya femstjärniga matupplevelser ombord”, säger Nico Bleichrodt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar