torsdag 26 april 2012

Succé för Ipad-menyer på Victoria Tower



Menyerna i restaurangen presenteras i form av Ipads som delas ut till varje gäst, ett grepp som skapat nöjda gäster och ökad försäljning.    

Mat och dryck är en viktig ingrediens för att skapa den rätta känslan på Nordens högsta hotell, Scandic Victoria Tower. Lika viktigt är det att hålla en hög servicenivå och bjuda på inspiration.
– ”Jag hade tidigt en vision om att utnyttja ny, modern teknik för att skapa den rätta känslan. Användningen av Ipads har överträffat högt ställda förväntningar hos personalen och gästerna gillar det verkligen”, kommenterar Helena Söderberg, hotelldirektör på Scandic Victoria Tower.
När maträtterna presenteras med verklighetstrogna bilder blir det enklare för gästerna att se vad de faktiskt får. Även för personalen finns stora fördelar. Det är till exempel enkelt att snabbt ta bort en bild på en rätt som tagit slut eller byta ut något som förändrats.
– ”Att menyerna kompletteras med bilder gör maten mer lockande. Vi märker ökad efterfrågan på de maträtter och viner som vi rekommenderar och framförallt desserter har en strykande åtgång”, säger Marcos Campos, Food & Beverage Manager.
Scandic Victoria Tower serverar affärslunch, buffélunch och à la carte, till både lunch och middag. Menyerna följer årstiderna och byts fyra gånger per år.

Vill du själv prova att boa och äta på detta hotellet så kan du boka ditt rum hoos oss på Tur & Retur från 1280:- för ett dubbelrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar