torsdag 9 juni 2011

Bali, Billigt och underbart avkopplande

Hinduiska Bali är en liten ö, men den är samtidigt på många sätt stor. Stor vad gäller sevärdheter, charm, värme och inte minst vad gäller kultur och religion. Överallt på ön - från stressiga Denpasar och Kuta till den lilla minsta yta - ligger blommor och örter offrade till de många gudar. Stor är också ön när det gäller vacker natur, vulkaner, risterrasser och tempel som tittar fram oavsett var man befinner sig. Över allting vakar den heliga vulkanenGunung Agung som enligt den lokala tron är universums center.

Bali är billigt att uppehålla sig i och då menar jag verkligen BILLIGT! Har du varit i Thailand och tyckte att det var billigt att shoppa där, då tycker du det är dyrt efter en tur till Bali.
I Kuta där jag och min man var i 2 veckor så kunde vi äta lite dyrare på hotellet och lite billigare ute på gatona lite avsides från shopping gatorna.
Vi hittade ett ställe som hette Poppys Lane och på denna gata låg ett hel mysigt hak som jag tyvärr inte minns vad det hette. Dock kommer jag ihåg att jag åt en jätte god stek med grönsaker, ris och en Coca Cola till det för 12 sek ungefär, då har man ju råd att kosta på sig lite efterrätt occkså.
Vi köpte nya skor också, jag själv inhandlade ett par sandaler som var sjukt sköna och som jag hade i många år efetr resan. På slutet fick jag limma ihop sulan för jag ville inte ge upp dem hehe. Men priset låg på ca 40 sek och det kan man ju inte klaga på.
Nu vill jag även påpeka att detta var år 2000 så det var ett tag sedan, men valutan har ju inte ändrats så enormt på dessa åren.



Något som nu mer också är billigt där är SPA behandlingar.
Vi har satt ihop en Spa/Wellness resa till Kuta, den kan du läsa mer om här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar